Regulamin
REGULAMIN
Sklepu Internetowego https://valves.com.pl/
- 1 Słownik
Używane w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego https://valves.com.pl/
- Sklep Internetowy lub Portal – sklep internetowy Valves umieszczony na portalu https://valves.com.pl/
- Sprzedawca – właściciel Sklepu Internetowego, spółka Przedsiębiorstwo Produkcji, Handlu i Usług „Drwęca” sp. z o.o. z siedzibą w Brodnicy przy ul. Długiej 62A, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 176201, nr NIP 8740003614, kapitał zakładowy 602.000 zł.
- Klient – każdy użytkownik Portalu, niezależnie od tego, czy posiada Konto Klienta czy też nie.
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego.
- Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Konto Klienta – dostępna dla Klienta po zarejestrowaniu się i zalogowaniu (przez podanie loginu i hasła) część Portalu, w której będzie on miał dostęp do funkcjonalności Portalu.
- 2. Informacje wstępne
- Regulamin określa zasady rejestracji i używania Konta Klienta oraz zasady sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Dla prawidłowego działania Sklepu Internetowego niezbędne są:
- sprzęt komputerowy (w tym tablet lub smartfon) z dostępem do sieci Internet;
- przeglądarka internetowa;
- aktywne konto e-mail.
- Jeśli jakakolwiek funkcjonalność Portalu będzie wymagała innych środków technicznych do prawidłowego funkcjonowania, informacja o tym fakcie zostanie umieszczona w opisie tej funkcjonalności lub produktu.
- W przypadku problemów technicznych lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres sklep@drweca.com.pl lub przesyłając wiadomość przez formularz kontaktowy udostępniony na Portalu.
- 3. Portal
- Funkcjonalności Portalu pozwalają:
- skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego;
- złożyć zamówienie i zawrzeć umowę sprzedaży.
- Korzystanie z funkcjonalności Portalu jest bezpłatne.
- Podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, w zakresie jakichkolwiek funkcjonalności oferowanych na Portalu, zabronione jest dostarczanie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
- 4. Proces zamówienia
- Proces zamówienia produktów znajdujących się w Sklepie Internetowym inicjowany jest przez Klienta.
- Klient może wybrać dowolny produkt znajdujący się w Sklepie Internetowym lub kilka z tych produktów. Proces zamówienia inicjowany jest przez dodanie produktu do „Koszyka”.
- Klient nie może złożyć zamówienia anonimowo. Złożenie zamówienia wymaga od Klienta podania następujących danych:
- imienia i nazwiska;
- adresu zamieszkania;
- numeru telefonu;
- adresu e-mail;
- nazwy firmy i jej numeru NIP w przypadku, gdy klient życzy sobie wystawienia faktury VAT.
- Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych w formularzu zamówienia.
- Zamówienie może zostać zrealizowane wyłącznie po zaakceptowaniu przez Kupującego treści Regulaminu.
- 5. Faktury i płatności
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami netto/brutto.
- Sprzedawca w ramach Sklepu Internetowego oferuje następujące możliwości zapłaty:
- za pobraniem,
- za pomocą tradycyjnego przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- za pomocą systemu Paypal.pl.
- Przelew może zostać dokonany na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze 21948411500001170220000001. W opisie przelewu należy podać numer zamówienia nadany po jego potwierdzeniu przez Klienta.
- Płatności dokonywane tradycyjnym przelewem powinny zostać zrealizowane na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu zamówienia w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia. Płatność zostanie zaksięgowana z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- 6. Wysyłka
- Sprzedawca w ramach Sklepu Internetowego oferuje następujące metody odbioru zamówionych produktów:
- Przesyłka kurierska DPD - z płatnością za pobraniem;
- Przesyłka kurierska DPD - z przedpłatą lub płatnością przelewem z odroczonym terminem płatności;
- Odbiór osobisty.
- Przesyłka kurierska dokonywana jest na koszt Klienta i pod adres przez niego wskazany. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne podanie adresu dostawy przez Klienta.
- Płatność przelewem z odroczonym terminem płatności przysługuje wyłącznie stałym Klientom Sprzedawcy. Przez stałego Klienta rozumie się podmiot, który prowadzi stałą współpracę handlową ze Sprzedawcą.
- Na życzenie Klienta, który współpracuje ze Sprzedawcą w zakresie sprzedaży gazów technicznych i dzierżawy butli możliwe jest dołączenie zamówionych w Sklepie produktów do najbliższego transportu.
- Odbiór osobisty zamówionych towarów możliwy jest:
- w Brodnicy, przy ul. Długiej 62A,
- w Rypinie, przy ul.Polnej 1A,
- w Toruniu, przy ul. ul. M. Skłodowskiej-Curie 73.
- Kupujący w chwili dokonywania odbioru przesyłki, zobowiązany jest do sprawdzenia zawartości przesyłki i zweryfikowania, czy przesłane produkty pokrywają się z treścią zamówienia.
- 7. Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o dostarczanie treści cyfrowych.
- Konsument może odstąpić od umowy przez złożenie oświadczenia na piśmie. Do zachowania terminu wystarczające jest nadanie oświadczenia w w/w terminie.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone w formie pisemnej winno zostać przesłane na adres siedziby Sprzedawcy i powinno zostać przesłane Sprzedawcy razem z produktami, których odstąpienie od umowy dotyczy oraz z dostarczoną kupującemu fakturą albo paragonem.
- W przypadku, gdy oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało przesłane, a Konsument nie zwrócił produktów Sprzedawcy, Konsument ma obowiązek zwrócić produkty Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedawca zwróci Klientowi cenę produktów, których odstąpienie dotyczy oraz poniesione przez Klienta koszty dostawy tych produktów w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do Regulaminu.
- 8. Postępowanie reklamacyjne
- Sprzedawca dostarcza produkty wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Wszelkie uwagi, zastrzeżenia i reklamacje związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego, innych funkcjonalności Portalu albo zakupionych produktów należy zgłaszać Sprzedawcy za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adres sklep@drweca.com.pl lub pisemnie albo osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko zgłaszającego Klienta;
- adres do korespondencji elektronicznej;
- przedmiot reklamacji;
- datę i rodzaj występującej nieprawidłowości.
- Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 30 dni od dnia skutecznego doręczenia mu tej reklamacji chyba, że przepisy prawa wymagają zastosowania innego terminu.
- 9. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
- Wszelkie spory związane z funkcjonalnościami Sklepu Internetowego lub realizacją Umowy mogą zostać rozwiązane w drodze mediacji, na co Sprzedawca niniejszym wyraża zgodę.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość zwrócenia się do stałego stałego sądu polubownego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu jak również do skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Konsument może uzyskać więcej informacji o pozasądowym rozstrzyganiu sporów m.in. na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://polubownie.uokik.gov.pl.
- 10. Bezpieczeństwo i ochrona danych
- Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony gromadzonych danych, w tym danych osobowych Klienta.
- Administratorem danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane:
- w celu wykonania umowy oraz podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie Klienta;
- uzasadnionego interesu Sprzedawcy;
- zgody Klienta, gdy zostanie udzielona.
- Podanie danych osobowych w celu korzystania z funkcjonalności Portalu jest dobrowolne, ale niezbędne dla wypełnienia celu tego przetwarzania.
- 11. Pozostałe postanowienia
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oferowanych produktów oraz udzielania promocji i zniżek. Wszelkie zmiany i nowe oferty pozostaną bez wpływu na umowy zawarte przed wejściem w życie nowej oferty.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W przypadku zmiany Regulaminu do produktów zakupionych przed zmianą Regulaminu zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01/04/2022.
Załącznik - Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
PPHU Drwęca sp. z o.o.
ul. Długa 62A
87-300 Brodnica
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży towarów wymienionych na poniższym dokumencie sprzedaży (nr paragonu/faktury):……………………………………..
z dnia …………………… doręczonych w dniu ………………………….
……………………………………
Podpis konsumenta